lördag 4 juni 2016

Gymnastik högt o lågt

Yours truly befinner sig på årligt gymnastikläger i V-borg. Inte för att jag själv gör något gymnastiskt, mer än nån enstaka maklig promenad och skapande av hejaramsa. Gymnastikdottern får stå för det mer gymnastiska. Inte för att jag ser så mycket av henne, hon är lägervan och sköter sig själv liksom. Tycker det är skönt när barnet blir äldre och självständig, när hon fixar saker på egen hand. När hon hänger med de andra gymnasterna till affären för att köpa godis, och köper till mig o maken också. Eller går med samma tjejer till sjön och badar, och sedan tar sällskap med dem tillbaka. Visst, det finns gott om vuxna här som har koll, men dottern hänger med de andra gymnasterna istället. Mönstret känns igen från alla adoptionsläger vi har varit på, där dottern varit lika självständig som här.
Själv försöker jag skapa en folder om mig själv och mina böcker. Inte helt lätt kan jag lova. Men svårt. Klurigt. Ante-jantigt. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar