onsdag 4 maj 2016

R.i.p Olle Lj

En av landets mest älskade manliga sångare har dött. En av mina mest älskade... Och därför jag har sorg. Utan krusiduller.
2003 hade jag opererat min rygg, skulle til läkaren på återbesök, och var nog rätt nervös. Precis innan vi åkte till sjukhuset satte jag på "kaffe och cigarett" med Olle. När läkaren så sa att det inte läkt helt än, att jag skulle få gå med hårdplastkorsett en månad till, så blev vad gråtledsen. Men den låten gick då på repeat i huvudet, och jag kände mig starkare. Eftersom jag inte rökte brukade jag dock byta ut "cigarett" mot nån slags kaka eller så. Och det var tröstande med Olles texter!!

"Men jag vara stark, jag kan få allt.
Jag kan sprida färg, jag kan regera.
Men det blir nog en till kaffe och en cigarett."



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar