tisdag 31 maj 2016

En bra anledning idag...

...till att blögga sent som fasanen i alla fall. Fast jag lovade igår att bättra mig. Eller "lovade" rättare sagt. Jag och min onda kropp var nämligen på ett nöjesfält här i staden, tillsammans med jobbet. Himla trevligt hade vi trots åska, blixtar, regn och onda kroppspartier. 5-kamp gjorde vi också, superkul var det. Jag gillar ju änna inte att beklaga mig för att jag är ond här o där (har ont, snarare), eller att någon ska ta hänsyn/tycka synd om mig i situationer när jag själv inte vill det. Typ på nöjesfält med jobbet. Men det var ganska gött att komma hem till sköna soffan och sängen igen!

Imorgon ska jag och kära svärmor iväg på en tvådagars roadtripp. Jag i egenskap av författarbesök till en skola, kära svärmor i egenskap av resesällis. Det ska bli spännande, jag har inte förberett mig alls. Men funkar nästan bäst lite lagom oförberedd och improviserande.
T.b.c, o and o

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar