torsdag 19 maj 2016

Att odla råttor

Jag brukar sällan eller aldrig dela med mig av drömmar. Detta då ens drömmar oftast är intressantast för en själv, och inte för ev åhörare/åläsare. Men för er, kära blöggläsare, gör jag ikväll ett unikt undantag. Måste dela med mig av nattens höjdpunkt i drömmar. Tror det är min nya axelhållare som gör ont på axeln som genererade skumma drömmar inatt.
Hur eller hur. Jag drömde att vi hälsade på mina kära föräldrar, som i drömmen flyttat till ett stort gammalt rött hus i Dalarna. Ett sånt där hus som turister gärna kom och besökte, av någon anledning. På morgonen kl 05.00 hade jag vaknat och gått på toa, och sedan ut på gräsmattan för att få lite luft. Där var oförhappandes redan såväl lilla dottern, som syster med tonårsbarn, mamma o pappa. Alla dessa skulle ut på långutflykt, (kl 05 på morgonen!) och typ leta fåglar. De skuttade piggt runt på gräsmattan. Två vandrande turister uppenbarar sig för att beundra huset, plus en halvrisig rabatt med lite kompost vid sidan om. Då dyker det upp ungefär fem riktigt extrastora och feta råttor och börjar äta godsaker i rabatten. Mamma tittade nöjt på. Vandrarna påtalade råttorna, och undrade om de verkligen fick vara där. Mamma svarade stolt att de odlar råttor, nästa år ska de sälja dem vidare. När råttorna var mogna och färdiga. Råttorna började sedan klättra upp längs ytterdörren, varav mamma sjasade ner dem med sopkvasten. Råttorna såg sig om, och tog sedan sikte på mina nakna fötter. De kastade sig över mig, bet sig fast, en tuggade på lilltån så det blev en läskigt sår. Mamma och syrran höll då fast mig, och tryckte hårt på såret så råttsaliven skulle komma ut.
Sedan åkte vi iväg lite hit och dit i drömmen, och jag vaknade med smärta i lilltån... Utan råttbett dock.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar