torsdag 21 april 2016

Yogi te Daisy style

Maken och jag tar allt som oftast en köpp  Yogite på kvällskvisten. I soffan kryper vi upp, pratar lite om dagen, tar en skörpa och tittar på nån trevlig serie on the TV. Detta är lilla hundens bästa stund på dagen. Hon gnäller ivrigt när vi pratar om te, och ser så där lyckligt förväntansfull ut. Själv ligger jag utslängd (eller utslagen snarare) på schäslongen under en filt när maken och teet kommer. Lilla hunden hoppar då glatt och kvick upp på min mage och gnäller lite. Oftast börjar hon krafsa på min hand/arm samtidigt. Och som det kreativa matte jag är förstår jag vad den lilla voffsingen är ute efter. Papperslappen till Yogiteet! När hon får tag i den följer en kort men njutningsfull stund där de små effektiva hundtänderna sliter sönder lappen i små trasiga bitar. Därefter tittar hon mycket förvånat på sitt verk. Testar att äta lite, inser att det inte var godare än igår, och börjar planera för testunden imorgonkväll. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar