söndag 3 april 2016

Sur eller inte?

Sorry blöggen men din matte är sur. Sur på onda atrosfingrar, på ond ryggdisk, på paj högeraxel och överansträngd vänsteraxel. Sur på att jag glömt bort dig lilla blögg hela dagen, och hittade dig nu i elfte (tolfte?) timmen, när jag är sovtrött. Sur på mina ögonlock som bara faller ihop, sur på att jag somnar när jag försöker blögga. Sur på att jag är sur på mig...
Så, nu känns det bättre! Tack lille blögg för att du lyssnat så snällt, är genast mycket mindre sur och gnällig. Men lika sömnig. Hade tänkt att berätta om Textivalen 2016, där jag och en fin kollega stod och representerade bokförlaget. Men det är inte så lätt när ögonen sommar. Kanske ni får veta mer imorgon, om blöggen inte blir lika negligerad då!
O and o,
sov gott käraste blögg och kära blöggläsare

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar