tisdag 5 april 2016

Ormsalva the wrong way

Snälla maken har smörjt och masserat mina stelhårda s.k muskler i skuldrorna och runtomkring med ormsalva. Ormsalva är en rätt trevlig bekantskap, ju starkare desto bättre, i paritet med tigerbalsam och bivaxläppsalva. (Mycket djurliga medikamenter där). Men ovan nämnda ormsalva har en stor nackdel, och det har drabbat yours truly i detta nu. Det är när en råkar få in den i ögonen. Ni vet, det räcker att peta lite med en fingertutt på huden, klia sig i ena ögat, och boom så är det kört. Ögonen svider, bränner och gråter.
Jag minns när jag råkade få cayennepeppar i ögat på ett pizzahak i USA i tidiga tonåren, det brände också rejält kan jag lova... Eller när en klasskompis råkade (?) sprutta grön japaleno i ögat på mig på en studentskiva. Då grät mitt öga make-upigt en låååång stund, shit vad det brände. Men förutom detta är nog ormsalva något av det bökigaste att få in i ögat en sen kväll när en ska blögga.
Så jag avrundar här och nu.
O and o lilla blöggen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar