torsdag 14 april 2016

Klantigt var förnamnet...

ibland klantar en till dét va? Alla gör väl idet, inte bara yours truly? Idag small jag till i alla fall. Pratade med älskade mammi i mobilen och beställde tågbiljett samtidigt. Ska nämligen åka hem från Öland på ons, är inbjuden i egenskap av författare till invigningen av ett bibliotek där, men ska ta mig därifrån också. Glad i hågen konfirmerade jag tider osv med mammi, bestämmer mig för plats och biljettyp och köper resan. Bam! nöjd med mig själv, ända tills jag kollar vilket datum det nu var som jag beställde till, och upptäcker till min fasa att jag inte köpt min oåterinlösenbara biljett  till på ons, utan tills idag.... Vad göra, mer än att skratta och rodna? Jag köpte en ny biljett, dvs en till, och kände mig oerhört klantig. Men, som det kända ordstävet lyder - bättre en tågbiljett fel dag plus en tågbiljett rätt dag än två fel tågbiljetter två dagar. Eller nåt sånt. Det är ett ganska luddigt ordstäv.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar