måndag 18 april 2016

far har en oplockad gås....

Jag befinner mig geografiskt hos mina älskade föräldrar på Öland, det är bara jag o min kamera som åkt österleds denna gång. Egentligen är jag här i egenskap av författare, och ska på författaruppdrag imorgonkväll. Men idag var jag ledig! Hann både med att shoppa (läs fynda) lite nya vårkläder med mamma och fota fåglar med pappa. Aka en mycket lyckad måndag!

 Jag har fotat både en feg fasan och flygande fåglar,




en hungrig taltrast och en nyfiken kaja,





Tanken var att vi skulle fota vackra fågglar i en damm, svarthakedoppingar, som min käre far hade sett och fotat tidigare. Peppade och kameraladdade tog vi oss fram till lilla dammen, bara för att upptäcka ett grågåspar som intagit vattnet och skrämt iväg de andra, vackra, stackarna.

Ni ser ju hur nöjd och retsam gåsen är, och hur försmädligt den skrattar åt pappa. Vi får väl se hur det slutar, och vem som tar hem Slaget om den lilla dammen. T.b.c.
Sov sött lille blögg, o and o.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar