tisdag 12 april 2016

Damm, dotter o doft av vår. En fotoexposé

Bredvid vårt husområde finns det en söt liten damm.

 Ni vet en sån där trevlig sak, där kidsen åker skridskor på vintern och fiskar grodyngel på våren. Plus letar efter coola salamandrar och grodor. På denna lilla söta damm slår sig ibland gräsänder ner i olika konstellationer och har lite kuttrasju för sig. Idag var det t.ex. två gräsandshanar som kelade. Yours truly fick t.o.m en suddig paparazzibild på när de pussades.


Vi drog dit på eftermiddagen, jag, dottern, lilla hunden, kattan och min kamera för att fota änder. Men i ärlighetens namn var det väl mest jag som hade fotofokus.

Kattan kilade runt och retades med lilla hunden som var kopplad, lilla hunden grävde runt bland pinnar och rötter, dottern klättrade i träd och berg. Detta barn nöjer sig liksom inte med att klättra i träd som en annan gjorde på sin tid. Nejdå. Hon ska dessutom klättra i smala träd, som gärna hänger lite ut över dammen, och allra helst vara lite uppochner samtidigt:

Därefter inledde dottern och jag ett gemensamt fotoprojekt, hon kastade stenar i dammen och jag fotade plasket. Superkul, men svårt att pricka rätt. (Och rejält ont i axeln fick jag, surt nog...)





Med blöta fötter (trampade ner i sankmark typ fyra gånger på samma ställe), förkyld dotter, smutsig hund och glad katta njöt yours truly i den goda vårsolen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar