tisdag 26 april 2016

Dagen D

Jupp folks, då var det fixat för i år. Årets stora antibegivenhet dör yours truly, dagen då jag känner mig som mest korkad på hela året. Dagen D. D som i att deklarera. Jag fattar ärlig talat inte varken ekonomiska begrepp, såsom balansuträkning, utgående momsberäkning, egenavgift, eller hur en använder Excel. Har ju en liten firma att deklarera för. Som tur är har jag en god och vänligt sinnad granne, med faiblesse för både deklarering, firmor och Excel, som hjälpte mig även i år. Jag sitter mest och hummar o nickar uppmuntrande, samtidigt som jag försöker se både intresserad och lite intelligent ut. Men det är mest en sammensurium av siffror, uträkningar och begrepp som känns helt främmande och obegripliga. Goda grannen är mycket förstående för detta, och förklarar lite lagom mycket. Men sanningen är att jag fattar ytterst lite, hade grannen lurat mig på en deklarerande beräkning hade jag gått på den till 100%. Men som sagt, grannen är av den goda varianten.
Men nu är det gjort, hurray, och jag känner mig ungefär lika lätt(ad) som efter en rejäl magsjuka. Om ni fattar liknelsen.
Sov gött lille blögg, o and o.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar