onsdag 16 mars 2016

Vem jag är eller vad jag har

En av mina paroller är att göra skillnad på just dessa två - vem man är och vad man har. Helst ska dessa inte mixas för mycket, möjligtvis till en grusig blandning. Men inte till en slät smet. Låter det flummigt? Kanske det kanske. Men ändå så sant och viktigt. Såhär är det: du är vem du är utifrån de val du gör, inte utifrån de tillkortakommanden du råkar ha fått. Det du har valt med ditt liv är det du ska identifiera dig med, inte ev sjukdom eller skada. Ingen är en sjukdom, men alla kan ha en. Detta är naturligtvis överförbart på all skit man kan råka ut för i livet och som man inte har valt. Så jag har valt att göra en lista på vem jag är utifrån den jag vill vara:

makens fru
dotterns mamma
handarbetstant
författare
speciallärare 
mandolinspelare
sångwannabe
god väninna
kattmatte
delhundmatte
resenär
etc.

Visst är det nice med listor? Ska använda mig av det oftare, iaf positiva sådana. Fram för listor! Listor ftw! Listor känns 2016, fräscht och modernt. Eller hur?!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar