lördag 5 mars 2016

hur spännande är det här då?

Vad då, undrar ni alla underbara blöggläsare? Vad är det som inte är så spännande? Jo, håll i mössan, jag har nämligen rätt nyligen köpt en ny precious. Något jag önskat köpa väldigt länge, som jag avundsamt beskådat maken använda med stor framgång. En kamera. En systemkamera. Men pga stans sämsta högeraxel, som nu är stelopererad btw, kan jag inte hålla i en kamera. Trodde jag. Men efter att spenderat två timmar på en välrenommerad kamerabutik med min kameramake, hittade vi tillsammans med den välvillige butiksägaren en systemkamera som jag både kan hålla och manövrera enbart med vänsterhanden. Bör tillägga att jag har rätt stora och långa händer. Eftersom jag dessutom är rätt artrosig i tassarna var kameran tvungen att väga lite, och vara både liten och smidig. Och, makens premiss, en bra produkt. Men, vi hittade den perfekta kameran till mig, och ett litet gäng objektiv senare är jag supernöjd!!

Som om denna information inte var spännande nog för er, dyra blöggläsa, kommer jag med frekventa mellanrum lägga upp lite bilder här, i olika teman. Dagens tema är "Svan och gränsandspar på frusen damm". För att inte trötta ut er har jag valt ut fyra bilder i dessa otroligt intressanta och så ofta ofotograferade fågglar. De är vackra, de rackarna, och roliga att fota. Speciellt när en får ha sällskap med någon som kan förklara alla invecklade kameratermer för en. Som bländare, optik, brännvidd, slutartid, sensor... Det är som ett nytt och främmande språk i mina öron och stackars fototermsovana hjärna. Maken rabblar däremot dessa termer som periodiska systemet. Flytande. Inklusive förhållandet dem emellan.

Här kommer bilderna, over and goodnight






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar