söndag 20 mars 2016

Här fuskas int'

Inte här i min privata bloggosfär, här ska inläggningarna in punktligt och tidsenligt varje dag. Trots att det liksom är okej att fuska, och inte skriva exakt varje dag. Det är bara att lägga in dagen efter och vissla som om det regnar. Men inte yours truly inte, nähädå. Driver en stans mest olästa blögg gäller det att få in sina inläggningar i tid, dagligdags. Om du en minut innan midnatt räknas som dagligdags. Kvitt samma om det inte står något som ens kan liknas vid vettigt eller intressant, inläggningen ska ändå in.

Annat är det med en novellskrivarkurs som jag hoppat på, i förhoppningen att lära mig skriva novell på åtta veckor. När jag fick höra att de veckliga skrivövningarna inte skulle skickas in för respons till kursläraren, utan att det helt var egna studier, tappade jag visst all moral. Yours truly började skolka och strunta i lektionsbreven. Nu lutar det nog t.o.m. åt en avhoppning, en ovanlig w.o. från min sida. Om inte fröken kollar mig så gör jag liksom inte läxan, så har det alltid varit. Och det är onödigt och meckigt att ändra ett vinnande koncept - eller hur?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar