söndag 27 mars 2016

Gonattblöggvisor

Yours truly har svårt för det där med tidsomställning, vet inte vad klockan är i faktisk tid. Tex just nu är jag supertrött, men vet inte om jag var tröttare än såhär samma tid igår, eller mindre trött. Alltså, hur trött ska jag vara i förhållande till hur trött jag är?
 Vad passar då bättre nu än gonattvisor! Jag började trött-tänka på hur dessa skulle kunna utformas med adress till blöggen. 

Kanske såhär ungefär:
När blöggen har lagt sina elva små läsare
och bundit fast dem vid orden
då skriver den sakta för elva små läsare
de vackraste ord den känner 
ho ojojojoj blögg
ho ojojojoj blögg
ho ojojojoj blögg blögg
ho ojojojoj blögg.

Eller såhär:
Goodnight blöggen it is time to go
goodnight blöggen it is time to go
your readers read you, they really love to
but goodnight blöggen ändå.

Eller kanske såhär:
Blöggen ska skrivas nu och va' snäll
annars kanhända blöggen får smäll
inte va' stygg och trilskas sådär
ser inte blöggen, yours truly är här.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar