måndag 21 mars 2016

En sanning utan modifikation

I fredags var jag på ett möte med en instans i stan (Var inte lika suspekt som det låter), och fick lära mig en viktig sanning. Egentligen i ett mer riktat område än det allmängiltiga, men under helgen har denna sanning groddats i mig, slagit rot, och växt till en sanningsplanta som kan gagnas av många. För att inte säga av alla. Går att överföras till en massa olika situationer, aktiviteter, individer, mellanmänskliga möten etc. etc. Ju mer jag tänker på det, desto bättre blir det. Mötesledaren frågade mig och min chef efter mötet vad vi skulle ta med oss därifrån, och om det var något speciellt vi fastnat för. Då sa jag just detta. Denna sanning som han presenterade för mig. Här kommer den, håll till godo, alla mina kära blöggläsare.

Det man förstärker är det man får se mer av.

När man t.ex ska dana barn, hund, maka, make, föräldrar, chef, granne, svärisar, random människor på stan, frågar man sig själv: Det jag förstärker är det jag får se mer av. Och vad vill jag se mer av?
Jag tror det funkar också, är inte som nåt flummigt humbug likt homeopati. Här är det rejält bondeförnuft som gäller, och det gillar yours truly.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar