söndag 31 maj 2015

mammisdagen

Imorse kom dottern in med frukost hon fixat själv. I 45 min var hon uppe i köket och grejade. Bjöd sedan på melon-blåbär-vindruvor-en godisbit-komposition i glas, chokladmousse, oboy, och en rosa delfin som hoppar i soluppgången. Det sista är en teckning. Och en hel massa kärlek på det!
Själv skulle jag smsat trisslotter till min kära mamma, men det föll på någon slags logistik och min motvilja mot att skapa konto i Svenska Spel. Kändes farligt. Som att jag i nästa sekund skulle sitta med massa spelskulder på V75 el. dyl.
Men istället för trisslott fick mamma iaf tid att umgås med mig. Och det är ju inte så dumt på morsdag. Tänkte även ge henne en tanka, såhär på kvällsbloggkvisten.
Här är till dig, finaste mammi <3


tanka: mamma

Som en sommarvind
som en åker med jordgubbar
regnbågen i skyn

den bästa förebilden -
min mamma med extra allt.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar