måndag 4 maj 2015

Att produktplacera och placera en produkt

Nu ska jag fortsätta mitt tema produktplacering här i lilla blöggen. Fast idag har jag en lite annan ingång. Idag handlar det mer om att placera sin produkt rätt. Återigen är det Moroccanoil som står i centrum. Denna gudagåva till håret. Igår skrev jag ju om att jag köpt nya hårprodukter, idag skulle de testas. Var nyfiken på min nya Moroccanoilmask. Jag följde anvisningarna noga: först tvätta håret, sedan handdukstorka det (här fuskade yours truly, det ska erkännas) sedan i med masken. Hårmask alltså, ingen daggmask. Masken skulle penetrera håret i 5-7 min. Penetrera håret?! Hur gör man det? Maken och jag hade roligt åt det där med penetreringen, och drog massa dåliga skämt. 
Men efter penetrationen av Moroccanoilmasken skulle man ta balsam. 
- Hallå? Är inte det lite bakvänt? Balsam efter inpackning??
 Kvitt samma, jag lydde. Min Moroccanoilbalsamflaska var i det närmaste tom, så efter att jag skakat ut en lagom klick och balsamerat in håret tänkte jag ta den sista lilla skvätten också. Ni vet, för att bli av med flaskan och börja på en ny. Så jag skakade ut en liten plutt i handen. Sedan en till, och en till, och en till... Tillslut står jag med ett megastort vitfluffigt balsamberg i handflatan. Shit. Går ju inte att stoppa tillbaka det i flaskan direkt. Jag hade helt missbedömt mängden balsam som var kvar. Well well, jag slänger på det lite vanvördigt i huvudet och håret, och skyndar mig att skölja. Mission impossible. Gick inte alls snabbt och lätt att bli av med allt balsam. Det var halt och balsamerat överallt; på golvet, på väggen, och under fötterna. 
- Ni undrar hur hårresultatet av allt detta blev? 
- Fantastiskt!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar