måndag 18 maj 2015

Äppleträdet och rabarberpajer

Jag har ju tidigare skrivit om mitt och dotterns "ansa-äppleträdet-big-time", Kivik-style. Trodde att vi tagit knäcken totalt på det, men icke då. Här och där tittar förskrämda löv fram. Men då trädet av naturliga skäl är lite kalt har vi bestämt oss för att piffa till det. Först stoppade vi ner en klätterväxt i jorden bredvid trädet. Dottern tycker att det är lite klent resultat, och bladade till äppleträdet lite extra idag. Med två gigantiska rabarberblad!
Hon blev mycket nöjd med sitt tilltag. 
Jag: 
- Satte du rabarberbladen i ÄPPLETRÄDET???
Dottern:
- Ja, visst blev det fint?!!
- Jättefint...
Nu undrar ni säkert varför vi har rabarberblad över? Jo, yours truly och dottern har meckat ihop rabarberpaj : )
Och inte bara EN paj i EN dag! Näe, vi pajade både igår och idag. Har aldrig hänt i hela mitt liv förut, att jag gjort rabarberpaj två dagar i rad. Anledningen är en fadäs med vaniljsåsen igår, så det råkade liksom bli lite mycket av den... Och det enda jag kom på som passar med vaniljsås i dessa tider är rabarberpaj!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar