tisdag 14 april 2015

Vårskogspicknickmyseftermiddag


Ibland är jag en vän av långa ord. Som dagens blogginläggsrubrik. Visst är långa ord medryckande och intrikata? Annars är jag inte en vän av skrivna ord just idag. Och för en författare, tillika sjukskriven speciallärare, är det förödande när hon bara somnar hela tiden som hon börjar skriva. Som yours truly idag. Uppföljaren till min bok Mirell skriver inte sig själv, det krävs viss insats från mig. Otroligt irriterande när jag bara somnar hela tiden då!! Tror jag är för ostressad för närvarande, nu när min andra bok i stort sett är färdigskriven och i händerna på förlaget. Behöver kanske adrenalinpåslag för att vara vaken?
 Det är så mycket spännande planer i omlopp kring den boken, jag kan knappt bärga mig. Kommer snart berätta mer! Kanske får ni se omslaget också... Men idag får ni en glimt av gårdagens mysutflykt med katt och dotter till vår bokskog. De lekte balansera på nedfallna träd och följa katten. 

Och småfikade såklart!!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar