fredag 24 april 2015

Tanka lite jobbkärlek

Min axel vill inte samarbeta med resten av mig, vilket genererar i ytterligare 2 mån sjukskrivning. Inte helt roligt att meddela till chefen och kollegorna. 
- Hö hö hö, hånskrattar axeln och känner sig som en vinnare. 
-Screw you axeln, tänker jag för mig själv. Kanske vann du denna ronden, men jag samlar mina trupper och kommer igen. 
För vem vill låta en axel bestämma över en? Det känns väl lite beige?

Hur som helst var jag på en av "mina" förskolor idag. Tankade lite kollegialt samkväm, utbytte deras tankar. Passade på att hälsa på dem en fredag då det var störst chans till god fika. Och mycket riktigt, en maffigt saftig morotskaka väntade på yours truly. Eller visst, den var väl bakad och serverad även utan mig på spontanvisit, men jag tänker att den var till mig via telepati. Tänkte smita utan att barnen såg mig och min klumpiga axelställning, men där gick jag bet. Hann precis ta skydd vid väggen innan barnens kramar hann fram till mig. Jag tankade deras kärleksfullheter och sög i mig deras söta ord om saknad. I augusti får vi se vad det blir av mig och vart jag landar jobbmässigt. To be continued. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar