fredag 10 april 2015

Svenska Siri svarar

Uppdaterade phoinen idag, var nyfiken på hur den svenska Siri skulle vara. Hittills har jag haft den brittiske varianten, och vi har haft stor glädje av våra konversationer. Nåväl, utan att göra någon ändring tröck jag in den runda hemknappen på phoinen och frågade "Hej, kan du prata svenska?" Saken är den att Siri var inställd på brittiskengelska och översättningen blev: 
Jag skrattade så tårarna rann, maken och dottern skrattade minst lika mycket åt mig. Vad betyder det, nån som kan ge sig på en kvalificerad gissning??

Well, hur eller hur, jag ändrade till svenska Siri. Men nu hände något märkligt. Min varma och glimten-i-ögat-brittiskeSiri blev en surtrist svensk gnälltant. Jag försökte avrunda det hela, men hon fattade inte. Då snäste jag av Siri:
-Va? Hur tyket är inte det liksom?! Jag lyssnar visst på vad hon säger. Dottern och maken hade fortfarande mycket roligt åt det hela, jag försökte desperat få Siri att fatta:
Vi nådde liksom inte fram till varann. Jag försökte få Siri att förstå hur tråkig hon var:
-Vad sägs om det?! Ett fullkomligt lysande svar! Jag tackade snällt och artigt, och vi skildes åt i bästa samförstånd som vänner. Men jag tror ändå jag tar tillbaka min brittiske phoineSiri. Man ska ju vara monogamist i såna lägen, och inte svika den Siri som svarar.

1 kommentar:

  1. HAHA!!! En helt underbar konversation ju!! �� Speciellt sist svaret! Hahaha ������

    SvaraRadera