torsdag 16 april 2015

Hur vig é du då?

Ja, det är en fråga man både kan ställa sig och som man kan få ibland. Som barn fick jag ofta höra just det "hur vig e du?" Och saken är den att som barn var jag ganska vig. Det smällde ganska högt i min klass att vara vig, och att vara duktig på gymnastik. Kunde i alla fall pressa ner mig i en spagat, och en bra bit upp i 20-30årsåldern kunde jag stå på händer och gå över i brygga. Detta till och med efter min första (av två) steloperationer i ländryggen. Men det var då det. Nu har min vighet flugit all världens väg. Dottern försöker träna mig ibland, liksom sin pappa. Han är snäppet bättre än jag på vissa gymnastiska delar, men speciellt vig är han då inte. Dottern däremot är vig för oss alla, eller vad tycks om detta: 
Jag har inte försökt mig på denna övning. Om jag kommer göra det, vilket jag definitivt inte kommer, skulle jag försäkra mig om att varken människor eller kameror fick syn på mig : )

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar