torsdag 9 april 2015

Getterna regerar

Idag spelade jag och dottern det Nepalesiska spelet "Tigrar och getter". Tidigare har hon varit de 4 tigrarna och jag de 20 getterna. Getterna har inte kunnat vinna! Det är alltid tigrarna som överlistar och äter upp de stackars försvarslösa magra getterna. I alla fall sju-åtta av dem, sedan är spelet liksom över. Idag bytte vi. Jag fick äntligen vara de starka och vinningsbenägna tigrarna. Tigrarna var listiga, de strök längs kanterna och lurpassade på de åtråvärda getterna. Då hände något ytterst märkligt. Getterna vann! Dottern vann igen!! Det var inte alls bra att lurpassa längs kanterna, då blev tigrarna instängda och avväpnade. Dottern lyckades med det omöjliga. 
Inte kunde de fånga några getter då inte. Däremot i nästa runda, då vann mina tigrar och fick smaskat i sig en hög getter. Ordningen i universum var återställd - och jag fick vinna en gång. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar