tisdag 17 mars 2015

när ska man anlägga en pudel?

Mitt blogginlägg igår handlade om att yours truly rasade över förlängd medellivslängd kontra pensionering kontra ungdomsarbetslöshet. Och kära bloggläsare, i ärlighetens namn, allt jag skriver har jag inte belägg för.  Allt är inte så genomtänkt eller pk. Ibland kan en väl bara få reagera? Visst, jag har många poänger, men inte sjutton är jag statsvetare, samhällsvetare, eller någon annan vetare heller för den delen. Jag är en fatal hobbybloggare, vars syfte är att roa mina läsare. Hela den digra skaran läsare. Så, ta emot min pudel om jag skrivit något veterligt fel, ni eventuella kritiker till denna text. Och till er som gillar´t säger jag mitt ödmjuka tack.

Många skriver om väder och vår, och det sköna i vårsolens värmande i ansiktet. Men för en fullspäckad, dock sjukskriven, författare är dåligt väder = bra väder. Jag måste skriva! Har en deadline att tänka på. Och den vackra vårsolen stör min disciplin. Å andra sidan blir jag glad och mindre sömnig av sol, så då gynnas skrivandet. Plus att dottern, kattan och jag tassar ut på eftermiddagspromenader och luktar på våren. Vi säger som Mirell, i boken med samma namn "det luktar nyvaken mossa". Då vet väl alla hur våren luktar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar