söndag 8 mars 2015

Klammeri med myndigheter

Jag har oftast inte tumme med myndigheter. Här räknar jag in Försäkringskassan. Och ____ näpp, bara Försäkringskassan. Men nu också CSN. Jag har typ missat nåt. På nåt sätt är Försäkringskassan inblandad i min miss. Hatar när jag missar saker, läs pengar, till myndigheter. Jag är naiv och lite slarvig. Inga egenskaper som premieras i dessa sammanhang. Och när jag ska ställa allt tillrätta kraschar inloggningen till jobbet så det skiter sig det också. Så yours truly har att se fram emot en måndag med myndigheter. Crap. Jag svettas i armhålorna bara jag tänker på det, känner mig som en förbrytare. Kommer säkert gråta lite. Nu är det ju inget större fel jag begått direkt, är nog inte ens olagligt enligt lagen. Men ändå. Onödigt arbete blir det. Och telefonköer och telefonsamtal, två aktiviteter på min Gilla-Inte-lista. Crap. Hej måndag, var snäll mot mig

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar