lördag 14 mars 2015

Förlåt lilla blogg

Idag, kära lilla blogg, har jag helt glömt bort dig. Så det hann bli imorgon innan du får en stund av min tid. Men du förstår bloggen att jag inte hunnit rasta sig förrän nu. Jag har helt enkelt haft fullt upp. När dottern hade gymnastiktävling i förmiddags gick hon före dig. Hon ligger helt enkelt högre upp än du, kära blogg, på min prioriteringslista. Och sedan skulle jag ju skriva en sväng på ett av mina bokprojekt och råkade somna i två timmar... Inte ditt fel, söta lilla bloggen, men där försvann lite av din potentiella egentid med mig. Därefter fick jag ju så bråttom, vi skulle iväg till fina vänner och mitt hår var så otvättat. Där försvann ytterligare  lite bloggtid. När jag väl var hemma hade dagen redan blivit imorgon. Så du ser bloggen, mångt och mycket går före dig i mitt liv. Kan tyckas drygt och orättvist, men hej, sånt är livet ibland. Vi vet ju var vi har varann ändå, eller hur kära bloggen? Inte behöver du väl ständig bekräftelse och uppmärksamhet från mig? Och nu har jag gett dig några minuter, så nu får det räcka. Vill inte skämma bort dig bara för du är min enda blogg. Sk ensamblogg. Hejs svejs o sov gott lilla bloggen : )

1 kommentar: