onsdag 12 november 2014

2 fel blir inte 1 rätt

Rubriken avser, naturligtvis, Aladdinasken. Och att två praliner försvinner ur sortimentet. Det har pratats om innovativt PRtrick, men sanningen är betydligt gråbyråkratiskare än så, nämligen ekonomi. Som så mycket annat, som landar i ekonomiska magplask. Men i mitt tycke har trillingnöten fått alldeles för mycket massmedial uppmärksamhet. Visst visst, den är en älskad svensk klenod i klass med dalahästen, midsommarstången och Zlatan, men den är inte hela chokladasktragedin. Ännu värre, om ni frågar yours truly, är att den i särklass godaste pralinen tas bort - körsbär i likör. Fruktansvärt tråkigt, Aladdin förlorar därmed sin klarast lysande stjärna. Och godaste. Hur går det nu med pralinknaprandet?? 
Pga sjabbel och strul lever jag just nu mitt uppe i en era av en avbokad axeloperationstid. Skulle opererats i mån, men narkosläkaren råkade göra en felbedömning och tog bort mig från systemet. I några veckor iaf, sedan är det dags. Rktigt surt. Men det skummaste är att jag stressat och jobbat undan hela hösten, och så blir det inget. Vilket gör att jag måste starta om mig igen, och starta upp jobbet igen. Trodde det skulle vara lätt som en pannkaka, men ojojoj vad trögstartad jag är. Känner mig som den rostiga Folkan som maken hade en gång, vars bromsar var fastrostade och inte gick att rulla ut ur lagårn. Kanske inte bör låta chefen ta del av den jämförelsen.

Men författarkarriären rullar på, väloljad och fin! Ingen rost i bromssystemet där inte. 

3 kommentarer:

  1. Det får bli Paradis i fortsättningen. Grattis till författarkarriären!

    SvaraRadera
  2. Håller med om Alladinasken även om jag i princip slutat både köpa och äta den. Gillar bilden med katten som vaktar de bitar som finns kvar.
    Hoppas du får din axel fixad snart. Det där med trögstartad känner man igen, när man liksom ställt in siktet på annat och så kommer det av sig.

    SvaraRadera
  3. WHAT? Gillar du Körsbär i likör? Du är nog den första jag hört göra det! Själv kommer jag att sakna Trillingnöten, men är nöjd så länge Gräddnougat finns kvar!

    SvaraRadera