söndag 6 juli 2014

Var är bästa stället att stoppa in ett plektrum?


- I munnen! Ja, nu undrar ni nog vad yours truly har hittat på. Och vad syftar inläggets titel på? Låt mig förklara:
Vi är på Öland. En oerhört uppskattningsbar del av världen. Och, i år, för första gången på flera år, har vi SOL!!! Weee. Sooool. Med sol följer strandhäng. Fast, både igår och i förrgår gäckade solen oss. Det var superväder, men så fort vi kom ner till stranden blev det såhär 
Burr, ser lite kallt ut va'? Men som sagt, idag levererade vädret : )

På Öland finns det inte bara fina föräldrarna och sol o bad, det finns också skalbaggar. Några är riktigt maffiga, som den här ekoxen
Den vågade faktiskt jag hålla i!! Eller tja, inte riktigt då, men lite. Eller tjaaa, kanske inte hålla direkt... Men jag klappade på den iaf : )) Gott så.
En annan trevlig sak med Öland är det urmysiga stället/vandrarhemmet/restaurangen/
konsertlokalen "Kackelstugan". Älskar det stället!! Idag var vi där på kvällen, jag i maken. Vi skulle se Christian Kellvander. Lovely. För min del kunde det börjat bättre. När vi väl placerat oss på en träbänk i ladan (dvs i konsertlokalen) kom yours truly att det är smart att pudra näsan innan konserten. Varav jag travar fram till biljettförsäljaren, säger "kan jag gå in på restaurangen på toa? Det är så lång kö  här" "Javisst" skrattar mannen i kassan. Jag litar inte riktigt på honom, så jag säger "Då släpper du in mig sen då? (var jättelång kö), Du känner igen mig då? Lova det!!" "Mannen skrattar, och lovar. Precis då.  Precis när jag styr mot tjottalitten, precis då, kommer jag på varför manen som jag pratat med känns bekant. Det var ju Christian Kjellvander himself!
Under konserten (mycket bra btw) såg jag att han då och då stoppade in sitt plektrum i munnen. Weird. Så i pausen frågade jag honom "Du?! Varför stoppar du in ett plektrum i munnen ibland när du sjunger?" Christian: "Varför? För munnen är det bästa stället att stoppa in det på"!
 Jag: "så det är inget specialtrick då? Så det ska låta bättre när man sjunger?" (Vilket jag hade hoppats på!) Christan och hans duktiga fru/körsångare tittar bara på mig och börjar skratta: "nej nej, inget trick. Bara ett sätt att förvara plektrum" 
Jahajaha, inget trick att lära sig mao, i min kamp att lära mig sjunga : )


2 kommentarer:

  1. Gahh, jag skulle inte ens klara att fota ekoxen!

    SvaraRadera
  2. Snygg skalbagge! Och det där med var man stoppar plektrumet - en rock'n'roll-kompis hade en spelning och lyckades på något vis inhalera plektrumet... blev en lite udda paus i konserten :-)

    SvaraRadera