onsdag 23 juli 2014

Vackerhet är en subjektivitet

Jag har blivit helt såld på Gozo!!! Även om det har blåst lite igår och idag. Igår var vi på vår vanliga strand, smal, stenig, med lite bös på. Kristallklart vatten. Inte mycket folk. En vacker vacker strand, om ni frågar mig. Är nämligen lite trött på sand. Det kommer ju överallt!
Igår var vi alldeles allena, maken, dottern o yours truly. I loved it!
Vi låg och guppade på varsin luftmadrass, jag och dottern. Har aldrig badat så mycket som denna vecka, underbart varmt vatten. Och salt. Supersalt. De utvinner mycket salt i saltbassänger här på Gozo, kunde startat en egen på oss tre. Min förbenat elaka sk*taxel gillade också det varma, salta GozoMedelhavet. Till och med artrosfingrarna har stundtals mått lite bättre. Kunde kanske få Gozosemester utskriven på recept?!
Hör ju liksom till att fota mat också. Är lite dålig på det. Åt tex grymt god tonfisk och svärdfisk idag. Utan fotobevis. Men här är lunchen från igår, innan vi åt upp den.
Och här är den magiskt vackra strandpromenaden.
Dottern har börjat ta ansvar för mitt hår, och att fixa frisyrer. Till stranden idag fick jag två flätor. Vi gick till lokala sandstranden, hamnade för nära ett killgäng med fotboll. De spelade ganska vilt. Plötsligt får jag en riktig fullträff rakt i huvudet. Sa några väl valda ord, som kan översättas med "ursäkta mig snälla söta ni, det där gjorde lite ont. Snäääällla, spela inte rakt i huvudet på mig". Eller så plockade jag in en del #%<€# i det hela! Var nog inte så värst skräckinjagande, med två flätor, massa fräknar och färgglad bandana. De måste trott det var Pippi Långstrump i vuxenversion : )
Till kvällen gjorde dottern ny frisyr på mig, bestående av fem flätor i en komplicerad komposition. Mycket snyggt, hon var mäkta stolt. Jag med såklart!! Imorgon lämnar vi denna goziga ö, men kommer tillbaka nästa år. Var så säkra.


1 kommentar: