torsdag 12 juni 2014

Skolavslutning och Liseberg

Idag gick dottern ur ettan. Stor dag. Fin dag. Glad dag. Dottern går på en skola, som kan vara en av de bästa vårt land har att erbjuda. Iaf enligt yours truly's högst ovetenskapliga undersökning.
Efter sång och tal i matsalen fortsatte firandet i klassrummet. Höjdpunkten var när hela klassen visade upp sin dans till "what does the fox say".
För att fira dotterns sommarlov drog vår lilla familj till Liseberg. Maken o dottern med åkarmband, jag utan. Min axeln ogillar hårt och konsekvent allt som finns på Liseberg. Möjligtvis godkänner den parkbänkarna, jag testade mig igenom ett stort antal. Som en liten tant satt jag där, med handväskan tryckt i knäet. Sammanlagt åkte familjen massa åkturer, vissa av oss åkte mer än andra, vissa åkattraktioner åktes också mer än andra. Vi hann också med att äta alla obligatoriska saker, såsom spunnet socker, godisnapp, sur stång och glass. Dottern ville testa att fiska upp små gosedjur med en sån där robotarmsliknande grejs ni vet. Till synes slumpartad styrde hon den och lyckade fiska upp två items i ett drag! Själv blev jag sugen på M&M's, och testade lyckan för första gången (nästan) på ett godishjul. Vann stjärnvinst. Tittade noggrannt på hyllorna för att se om det möjligtvis fanns en Höganäspotatiskarott att välja på som vinst istället. I så fall skulle jag n a t u r l i g t v i s valt det. Utan tvekan. Inget snack om saken. Men icke, så det blev 2 kg underbart vackra och smaskiga M&M's istället. Synd! (obs. ironi)


1 kommentar:

  1. Min rygg och nacke säger tyvärr nej numer till det mesta i karusellväg. Så jag sitter oxå på bänkarna. Och löser Sudoku... Men Flumeride och Kållerado åker jag med glädje, vattnet gör svängarna mjukare...

    SvaraRadera