fredag 6 juni 2014

Åskoväder...

Jag är rädd för åska. Och blixtar. Och mest av allt, åska+blixtar samtidigt. När allt lyses upp av dubbelblixtar, åskan dundrar så möblerna skallrar, då, då är jag som räddast. Som precis i detta nu. Regnhagel vräker ner samtidigt. Som tur är sover dottern. Hon är annars ytterst jätterädd för åska. Då får yours truly agera lugn och orädd mamma. Säga saker som "det är inget att oroa sig för". Precis det som maken lugnar mig med nu... Men fy sjuttsingen vilket oväder!!!! Tänker jag, och dricker min mojito i djupa, stora klunkar. I hopp om att den ska lugna mig. Jag blundar. Kikar fram bakom hopknipna ögonlocken med ett halvt öga. Då passar blixten på att blixtra till extra mycket. Varje gång jag öppnar lite grann. Jag kikar, blixten blixtrar. Men dottern sover sött. Med ungefär 1000 gosedjur i sängen. De var visst rädda för åskan de med!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar