fredag 30 maj 2014

Borta och hemma

Tåg, tåg, tåg, det finns så mycket gott att säga om denna geniala uppfinning. Idag tillbringade jag återigen 4 timmar på tåget. Fantastiskt trevligt. Dottern hittade en role-model: en vacker kvinna, med många, långa, smala, flätor i sitt svarta hår. Knallröda!! På fingrarna satt de mest stora, fantasifulla och spännande ringar jag någonsin sett! Dottern häpnade. Jag med. Vi möttes vid toaletten. Kvinnan log rart mot dottern, dottern log om möjligt ännu rarare tillbaka, och fastnade med ögonen på kvinnans sjalett/scarf/huckle. Den var full av gnistrande stenar. Underbar. Dottern ville ha en likadan, det var hon tvärsäker på. Jag var beredd att hålla med - vill också ha... Men tror inte det passar mig, jag är för beige och blek hyn. Trots alla fröknarna. Dottern och kvinnan var båda vackert bruna. Jag blev lite avis. 
Sent och kort inlägg idag, please don't hit me bloggen. Blir bättre i morgon. Kanske....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar