söndag 20 april 2014

Påskyriga Bråkstakar

Idag har vi, jag och mina små Bråkstakar, tillbringat på Kastlösa Påskyra. Med Bråkstakar menar jag min bok, (nu ska vi busa! sa Bråkstakarna), inga riktiga bråkstakar. Eller tja, riktiga och riktiga, inga människobråkstakar menar jag!
Det där med försäljning är ju inte mitt starkaste kort, men prata kan jag : D Och pruta. Med mig själv. Jag gick även emot mina bergsfasta principer att sälja något jag virkat. Jag sålde hemmavirkade kycklingar! Tillpiffade av min mamma. De såg ut såhär ungefär: 
Det var många som kom och klämde o kände på de små kycklingarna, helt plötsligt såg jag att tre av helt ändrat form. Såg helt misstillverkade ut. Som tur var gick de att rädda, tur nog : )) Bråkstakeböckerna var poppis, kul nog. De fick mer än 15 minutes of fame, snarare 5 hours in the spotlights. En äldre dam var sååå tveksam, hon velade fram och tillbaka - tillslut köpte hon en bok (jag kan låta rätt så övertygande!!). Henne gav jag en kyckling på köpet. Som en pruta. Hon blev ganska glad. Ganska... Men det var bra ändå, för hon muttrade och buttrade mest innan! Som sagt, att sälja saker är inte min grej. Jag ger helst bort allt!!

Det är kul med marknader, men ack så trött en blir i kroppen och i knoppen. 

Nu är det dags att ladda om, imorgon åker vi hem till västkusten igen. Påsken försvann fort i år, visst gjorde den?

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar