lördag 19 april 2014

Finfina påskafton

Idag är det påskafton, en härlig dag! Vi tillbringar hela påskhelgen på bästa stället jag vet för påsk - föräldrarnas hem på Öland. Och inte nog med att det är det bästa stället jag vet, det är med de bästa människorna jag vet också <3 All kärlek till er, ni vet vilka ni är <3

Vi hade lite olika ingångar på denna dagen, och lite olika highlights. Vissa av oss, (läs dottern), menar att det var "Den Bästa Dagen". Baserat på: 1) att hon såg både havsörn och trana, 2) att hon tokvann i plankantävling. Plankantävlingen hade dottern planerat under ett års tid, i samklang med min syrra. Tävlingsdeltagarna - 4st, hade alla dessutom förärats med varsin personlig hejaklacksperson, och hejaplakat. Dessutom tillkom 2 deltagare under tävlingens gång, vilket ger ett ratio på sammanlagt 6 plankandeltagare. Det hela utmynnade i en plankanstafett mellan å ena sidan dottern, och å andra sidan de andra fem deltagarna. Ingen nämnd och ingen glömd, alla gjorde en heroisk insats. Vissa såg ganska oberörda ut, andra såg väldigt berörda ut. Medan de andra deltagarna reste sig och föll stod dottern sammanbitet kvar. I drygt åtta (8) minuter!!! 

För oss andra är det bästa med påskhelgen all den goda maten, all den fina servicen, all den roliga samvaron med varandra, de fina löpförutsättningarna, de spännande sällskapsspelen, det härliga vädret, den goda Ölandsdoften ute på landsbygden. Ölandsdoften är mitt bidrag. Jag och min käre far var ute och cyklade på Baloo igår. - Vem Baloo är? Föräldrarnas tandemcykel, som fyller 80 ärofyllda år i år, och still going strong. För likväl som jag lärt mig simma med en arm har jag lärt mig ett sätt att cykla med en arm. På tandemcykel! Med min pappa! Annars är det kört. När vi var ute igår var det nygödslat ute på åkrarna, det luktade gott och fräscht av kobajs blandat med hönsbajs. (Tror jag). -Åhhhh, smells like heaven! tyckte jag. Min pappa trodde jag skojade, men man skojar inte om gödseldoft. 

Imorgon är det en stor dag för Bråkstakarna - de ska deltaga på påskyra! Mer om detta imorgon, nu ska jag sova : ~

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar