torsdag 10 april 2014

Det här med att somna...

Idag är en dag när jag somnar hela tiden. H E L A tiden! Nu också. Försöker blogga - somnar! Försökte plugga  förut idag- somnade! Gav upp, började slötitta på TV istället - somnade såklart! Vad jag än gör, så somnar jag. Eller iaf nästansomnar. Vissa dagar är bara sådana, det är bara att ge upp. Då kan jag slockna mig mitt i ett samtal, eller när jag jobbar, lite när som helst. Jag somnade tex flera gånger mitt i kvällsmaten alldeles nyss. Vaknade med halvtuggad leverpastejmacka i munnen, tuggar lite. Somnar lite. Och flera gånger under tiden jag skrev att jag somnar flera gånger, somnade jag flera gånger.

Idag har annars varit en lugn dag, men det har ändå hänt mycket kul saker som ligger en liten bit fram i tiden. Sånt där som gör att hösten känns som en positiv tid när den väl kommer. 
Egentligen räcker det att se till morgondagen för att hitta en aktiv tidsperiod. Mer om det skriver jag imorgon, så håll utkik efter min blogg då! Imorgon ska jag i alla fall först måla min dotter till katt, de fick  gärna vara utklädda i skolan för att fira påsk. Min dotter ratade påskkärringandet, här skulle varas katt punkt och slut. Dräkten har hon, ärvd av fin kusin och tillverkad av dotterns kreativa mormor. Men så var det det där med ansiktsmålningen också. Dottern har en oomkullkastlig idé hur denna katt ska se ut, här pratar vi glittermorrhår, tvåfärgad glitternos, glitter hit och glitter dit, mer färger, och lite glitter på det. När jag säger att vi nog får gå upp lite tidigare (än 7.15) för att hinna, säger dottern på fullaste allvar: "Ja mamma, jag tänkte halv sex eller så". Älsklingsdotter, jag skulle ta ner månen om du bad mig, men gå upp halv sex är bortanför min genomförbarhet. <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar