lördag 22 mars 2014

Ugglebäbisar och restaurang

Nu har vi fått bäbisar, ugglebäbisar! Åhhh, vad det är svårt att slita sig från iPaden...
Såklart väljer de att kläckas när jag och maken är på restaurang. Dottern och mina föräldrar är jourhavande vårdnadshavare. Restaurangbesöket genomsyrades dock av ugglerapporter, dottern ringde helt lycklig och i upplösningstillstånd från en släktmiddag. Tillslut fick jag hala fram min iPhone, sträcka fram den till servitrisen (en sån där snobbig blasé sak) och säga "vi har precis fått ugglebäbisar". Hon tittade helt oförstående på mig, och himlade med ögonen. Annars var restaurangbesöket ett av de mest pinsamma i vår historia. Kyparen ville vi skulle dricka Shiraz, maken ville ha Pinot Noir. Till slut vann maken och kyparen gav sig. Till mig sa han "han är bestämd din man, det gillar jag" "Jag med" pep jag. Kyparen fortsätter: "Det är första gången någon bestämmer över mig när det gäller vin, och som jag ger mig" Det är min man det, tänker jag stolt. Till råga på allt gav kyparn oss ett vin som var betydligt dyrare än det vi beställde, vi hade med oss ett 1 år för gammalt rabattkort, och han försökte pracka på oss en dessert vi inte vare sig beställt eller fått. För första gången lämnade vi ingen dricks, utan försökte smyga fnissande som två tonåringar från restaurangen, med kyparen hack i häl! 

Försöker här visa ett foto på ugglebäbisarna, men det går inte riktigt att se dem. Ser mest ut som ett vitt fluffigt virrvarr. Men fortsatt rapportering följer : )

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar