måndag 10 mars 2014

Prickar, plugg och ny PT

Häromdagen när jag var på jobbet kavlade jag upp ärmarna. Bokstavligt talat alltså, det var ganska varmt. Ett barn (jag jobbar på förskola) tittade då på en av mina fräkniga armar, gnuggade koncentrerat på den ett tag och sa: "Du har smutsig armar!" Hahaha, underbart!!!
 Annars har jag hört ganska många roliga kommentarer om mina fräknar från barn, min favorit är "du är prickigare än Pippi, du är mer som Pippis häst". Älskar mitt jobb, ger många goa skratt : D

Idag har jag och maken skaffat en sån där modern PT, dvs Personlig Tränare. Hon är tuff, vår tränare, klarar plankan i 6 minuter och gör armhävningar med klapp. Vi får inte fuska; hon uppmuntrar oss, rättar, peppar, piskar, visar. Maken och jag flämtar, våra stackars muskler darrar. PTn är oberörd, och tittar oförstående på oss när vi ber om vila. Ung är hon också, går i ettan och är världens finaste!

Jag är ganska i slutklämmen på min utbildning. (Ganska iaf, två terminer kvar.)  Ibland är det svårt att se och förstå vad jag ska bli. Vi lär oss ganska varierande saker, här är tex en bild från en föreläsning i statistik vi hade tidigare i år. Jag ägnade största delen av föreläsningen att lära mig detta ord, sedan skulle vi visst använda oss av innebörden till en beräkning. Som tur var fick vi jobba i par...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar