onsdag 19 mars 2014

Pk eller inte pk, det är frågan

Jag har köpt en ny bok. På bokrean. Blev övertalad av mig själv. Med virkrecept. De som känner mig och min virkpassion kan tycka att det låter onödigt. Men jag kunde inte låta bli, blev för nyfiken. Visst ser den inbjudande ut?! 
Men är den Pk (politiskt korrekt)? Gk (genuskorrekt)? Inte vet jag, men jag vet att den är Mk (Malinkorrekt)!
Well well. Jag gick hem med min bok, och det första virkreceptet jag slog upp "en tredje bröstvårta". Vad säger ni om det va? I boken kan man läsa "Alla önskar att de hade en tredje bröstvårta". Tål att läsas och tänkas över några gånger. "Alla önskar..." -Eeeewwww, jag vill inte ha en tredje bröstvårta tack!! Tänker jag för mig själv. Men så slår det mig, boken riktar ju sig till män. Inte till mig. Så då faller väl allt på plats då, eller? För alla män vill väl ha en tredje bröstvårta? Och gärna en virkad (Vad de nu ska ha den till). Man kan också virka sig en tuttkudde - och det kan jag lätt tänka mig skulle kunna finnas i varje ungkarlslya, en mjuk och fluffig en : )

På tal om böcker får jag väl göra lite reklam för min egen bok här i min egen blogg.
Den är naturligtvis fantastiskt bra (!), rolig med underbara bilder och som plåster på moset ges förklaringen till barns trots. (Ja, det finns väl i och för sig barn som tycker man kan vända på det, och låta Bråkstakarna vara förklaringen till sura, stressade föräldrar!) Men hur som helst, om ni inte redan visst det så uppkommer barns trots när en liten Bråkstake rymmer från sin stora skog långt härifrån och kryper upp bakom örat på barnet. Mycket fiffigt, om jag får säga det själv.  Och de där små Bråkstakarna är söta som det godaste godis (alltid lätt att berömma andras arbete!) 

Fru Kattuggla lämnade just sin holk för att pudra näbben. Och jag konstaterar att det fortfarande är sex okläckta ägg. Inte så mycket som en spricka ens. *suck* Nu förstår jag hur alla gravida kvinnor känner sig när de går över tiden, otåligheten....ovissheten...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar