fredag 7 mars 2014

Liten grå man och små slemmiga klumpar

När jag åker buss till och från Pedagogen/speciallärarutbildningen blir en följd av utbildningen att jag reflekterar och analyserar allt jag ser.  Imorse var det en liten man som fångade mig. Han var gammal, han var liten och han var grå. Grå från topp till tå, från hatten, ansiktet, kryckan, rocken, byxorna, skorna - ja ni fattar. Men, i ena handen hade han en klart lysande gul tulpan! Och han hade stannat utanför en port och ringde på en porttelefon. Mer hann jag inte se, sedan åkte jag och bussen vidare, och lämnade den lilla grå mannen utanför porten.

 Jag har förresten upptäckt en fantastisk produkt i Pedagogens café, en dricka med Aloe Vera. -Varför den är fantastisk? -Jo, för att den är proppfull med små goda slemklumpar! Underbart att sila mellan tänderna. Andra människor tycker inte det låter så gott eller fantastisk när jag beskriver drickan och slemklumparna, men de ska bara veta. 

För övrigt tittar yours truly just nu på invigningen av Paralympics. Jag känner mig imponerad och ödmjuk, både över showen och arrangemanget och över idrottskvinnorna/-männen som deltar. Hejaheja!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar