söndag 2 mars 2014

Fullt-upp-söndag

Vissa dagar är så där fullsmackade (!) att när man går upp ur sängen längtar man till kvällen när man får krypa ner där igen.
 Ni vet.
Denna söndag började med en 2 1/2 tim fotosession hos min söta svägerska Persikan. Sessionen innefattade yours truly, maken, dottern och en stor fet ugnsbakad kalkon. Som vi inte fick äta av. Sedan bar det av till födelsedagsfirande, när en av mina två älskade "hemskingar" (läs systerbarn) fyllde tonåring. Finfint kalas.
Dottern skulle efter det på gymnastikträning tre timmar, aka min pluggtid. Alltså, jag inbillar mig att jag koncentrerat kan studera engelsk facklitteratur medan sjuåringen gör flickisar, hjulasiner, frivolter, saltomortaler och annat med konstiga namn framför ögonen på mig. Går... sådär. För mitt pluggande alltså.
Nu väntar vi på kvällsaktiviteten "Uggle ska ge Ugglis och de sex uggleäggen kvällsmat". Mer om detta en annan dag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar