tisdag 18 mars 2014

En låst dörr, är en låst dörr, är en låst dörr...

Idag uppsökte jag en offentlig sjukhustoalett. Inte för att jag egentligen behövde gå dit, men för en gångs skull kom jag fem minuter för tidigt till mitt läkarbesök. Annars brukar jag tajma in tiden perfekt. Bara glida in, lagom fort (inte stressat, inte sköldpaddslångsamt), och defilera förbi alla som sitter där och varit ute I God Tid.
 Nåväl, jag tänkte slå ihjäl några minuter på dass, så tajmingen skulle stämma idag också. På insidan toaletten sitter lite olika anvisningar, som gör att jag undrar om det är dolda kameran, eller att jag hamnat på en småbarnsmottagning istället för ortopeden. Till exempel fanns det en lapp på dörren "Lås dörren, annars är den upplåst." -Nähä?! Är den? Säkert? Oj, det skulle jag aaaldrig kunnat lista ut själv. 
Eller vid tvättstället "Såhär tvättar du händerna med vatten och tvål." Och så en tolv-stegs-modell för att uppnå rena tassar. Och för att någon inte skulle slarva har man lagt till "det hela ska ta ca 40-60 sekunder". -Aha, brabra. Tur att jag fick reda på det. Saken är den att jag nog aldrig tvättat händerna så länge. Ever. Eller jo förresten, idag och häromdan, efter mitt havregrynsgeggande med artrosfingrarna. 
Nu börjar "Jättebästisar" på TV. Jag läste om den i tidningen imorse, men med ett visst läsfel (som jag skyller på mina kassa brillor). Jag trodde programmet hette "Jättebäbisar", och fick massa konstiga bilder i huvudet. Men nu verkar det lite mer logiskt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar