söndag 16 mars 2014

Bad hand day och husmorstips

Jag tror inte på alternativa behandlingsmetoder. Har ingen tilltro till att viss mat kan läka sjukdomar, att dricka sin urin för att bli frisk, sluta med socker/uteslutande äta socker, bara äta rå mat/bara äta kokt mat eller nåt liknande för att bota och hela sig själv. Dvs jag tror inte på husmorstips eller humbug. En livsregel, eller vad man ska säga. Men, som alla regler har även denna precis fått ett undantag; husmorstips jag själv uppfinner! Jag har kommit på en suverän grej just nu. Såhär är det. Mina fingrar strejkar, höger lillfinger har varit bortkopplat från mig hela dagen och vägrat röra sig hur jag än försöker. Kom på att en läkare pratat om paraffinbad mot artros. Men jag har ingen paraffin hemma... Vad kan man tänka sig då? Vet inte hur ni tänker, men jag tänkte direkt på havregrynsgröt!! Inte att äta, att stoppa ner händerna i och gegga runt. Sagt och gjort, maken kokade havregrynsgröt efter alla konstens regler (lagom salt, lagom konsistens, dock utan sylt) och jag geggade på. Och, hipp som happ gick det att böja alla fingrar, även den lille. Fantastiskt, och jag uppfann det själv! Länge leve havregrynsgröten, hurra hurra!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar