måndag 3 mars 2014

att bli kändis...

Hur gör man för att bli känd genom sitt bloggande? Kändkändis liksom, på Lets dance-/Så det låter-/Cafe Norrköpingnivå. Och rik?! Vad krävs för att vara intressant i bloggosfären...

Typ: "Och här på röda mattan ser vi Malinilla, aka bloggerskan Malin Nilsson, i sin hemmavirkade klänning. Notera att den senaste botoxbortsprängningen suddat ut alla tidens tecken från hennes släta ansikte."  Hmm... Kanske inte då.
 Om jag börjar med produktplaceringar i min blogg då, och lever på företagssponsorer.  Det är inga problem, jag kan hinta och ljuga om det mesta! Smink och skit också. Eller ska jag beskriva min diet? Det kanske är jätteintressant, vad vet jag. Den heter IG. Betyder att alla kolhydrater är välkomna ner i min mage, fett och proteiner göre sig icke besvär. Helst godis, det tycker jag man ska äta varje kväll. Motion är bara för veklingar, soffan kräver sitt häng.

Annars planerar jag våräventyr för mina och min finfina väninnas små avkommor, Bråkstakarna. Får se vad jag kan hitta på för dem, som författare får man ta fram sin kreativa sida och putta tillbaka sin jantesida. Inte helt lätt. Är det någon som inte känner till de små Bråkstakarna återhittas de i den fenomenala (!!!) barnboken "Nu ska vi busa! sa Bråkstakarna", utgiven på Idusförlag. Finns att köpa lite här och där på nätet. (enklast via mig eller förlaget) Se där, där fick jag till lite produktplacering ändå!!!
  I väntan på att visa ett foto på våra hyresgäster Ugglis, Uggle och De Sex Äggen kommer här en ugglesandteckning gjord av dottern när vi var i Goa härom månaden



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar