söndag 23 mars 2014

Att antipruta


Idag har jag gjort något jag har svårt för, jag har sålt en sak. Såhär stod det i annonsen:

"Min motionscykel har tyvärr blivit utkonkurrerad av en mer hightech variant och måste därför flytta hemifrån. Den är smidig och i bra form, inte tung och klumpig. Precis som man blir när man använder den! Lyssnar till namnet "Energetics, 1.0 Magnetic" och har uppfört sig väl under våra ca 7 år tillsammans. Det finns 8 olika motståndsnivåer, och den har en ganska rolig mätare för hastighet, distans, tid, kalorier m.m., men då jag har varit för lat för att sätta i batterier de senaste 5 åren vet jag inte om och hur den fungerar. Sensorer i handtagen ska visst också kunna mäta pulsen."

Antingen tyckte folk att de hade en billig penning över, eller så tilltalades deras dåliga-motions-samvete av tonen i annonsen. Inte vet jag, men såld är den. Jag har så svårt att sälja saker, börjar alltid pruta med mig själv. Alltid! När jag sålde bilen prutade jag direkt 3000kr utan att killen som köpte den höll med. Kommer ihåg att han läxade upp mig för att jag gjorde det. Sedan blir jag helt stissig när det kommer någon och verkligen s k a köpa, och försöker låtsas att allting är helt normalt.(Dvs att jag inte ska sälja någon). Sedan skrattar jag mycket, är sådär fjäskig som jag inte gillar, och så börjar min prutning. Hittills, på alla saker jag sålt har ingen försökt pruta. De hinner inte! Jag prutar så duktigt med mig själv : )

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar